Här har vi listat de vanligaste frågorna och svaren. Hittar du inte svaret du söker är du varmt välkommen att kontakta oss.
Som privatperson har du rätt till skattelättnad, det som kallas Rutavdraget för hushåll nära tjänster. Vi drar 50% på er faktura och andra halvan står skatteverket för.
När vi har mottagit betalning från er sida, skickar vi underlag till skatteverket.
En privatperson kan utnyttja upp till 50 000 kr RUT om året.
Nej, vi använder endast betalning mot faktura.
Ja, vi är godkända för F-skatt.
Ja, du kan självklart avboka en städning, dock måste detta ske minst 3 dagar innan städtillfället när det gäller stor/flyttstädning.
Vid hemstädning ska avbokning ske minst 2-3 timmar innan städtillfället.
Vi står själva för städmaterialet när det gäller flyttstädning, storstädning , fönsterputsning och visningsstädning.
Vi kan även erbjuda städutrustning/material till våra andra tjänster.
Vi ber dig att kontakta vår kundtjänst när det gäller övriga tjänster.
Vi ser till att vi är tillräcklig många på plats så vi klarar oss under en dag.
Detta brukar sällan hända, dock har vi ansvarsförsäkring hos Svedea som täcker skador upp till 10 miljoner kronor.
Ja, vi har kollektivavtal med Fastighetsanställdas Förbunds.
Vi lämnar alltid garanti på våra tjänster. Det innebär att om kunden inte blir nöjd så vidtar vi alla åtgärder för att fixa problemet utan extra kostnad. På flyttstädning lämnar vi 5 dagars besiktningsgaranti.
Ja, all vår personal är försäkrad ifall de skadar sig under arbetstid.
Du kan ladda ner vår checklista under respektive tjänst eller ringa oss så berättar vi mer.
Hemstädning – Storstädning – Flyttstädning – Visningsstädning
Det är otroligt bra ifall du finns på plats när vi kommer för att visa runt personalen.
Om du inte har möjlighet att vara på plats, kan du kontakta vår kundtjänst så löser vi det.
Du behöver inte lämna ut nycklarna ifall någon finns på plats när vi kommer.